ΧΡΟΝΟΣ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ:
Days
Hours
Minutes

Ξεκίνησε η 2η Aegean Regatta

76 σκάφη πέρασαν την γραμμή της εκκίνησης στο Λακκί της Λέρου.

38 σκάφη IMS και 38 ORC ξεκίνησαν με ιδανικές συνθήκες στις 10.00 και 10.10 αντίστοιχα από το Λακκί της Λέρου με προορισμό την όμορφη Κω. Πρώτο σκάφος πέρασε την γραμμή εκκίνησης το “Atalanti IX”, ο περυσινός νικητής του αγώνα, με κυβερνήτη τον Στρατή Ανδρεάδη. Λίγα μέτρα πιο πίσω ακολούθησε η “Ωκύαλος Χ-BMW”, με κυβερνήτη τον Γιώργο Έρτσο. Εκμεταλλευόμενο την ίσαλό του δεν άργησε να πάρει την πρωτοπορία στην κούρσα, την οποία διατήρησε για περίπου την μισή διαδρομή. Οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της εκκίνησης θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ιδανικές. Η ένταση του ανέμου κυμαινόταν από 12 έως 14 κόμβους. Τα περισσότερα σκάφη ξεκίνησαν με τζόνοες. Όμως,μόλις έφτασαν στην έξοδο του κόλπου οι τζένοες αντικαταστάθηκαν από μπαλόνια, τα οποία οι περισσότεροι κράτησαν για τα επόμενα 34 μίλια μέχρι τον τερματισμό. Στο ξεκίνημά της η κούρσα φάνηκε ότι δεν θα επιφυλάξει σοβαρές εκπλήξεις.όμως, τελικά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν απόλυτα «ομαλά» προς απογοήτευση των προπορευόμενων. Αρχικά, η μόνη επιλογή σε επίπεδο τακτικής ήταν εάν θα έμενε κανείς ακριβώς πάνω στην πορεία πράγμα που θα τον έφερνε πολύ κοντά στην Κάλυμνο, ή θα κρατιόταν λίγο πιο ανατολικά, εκεί που φαινόταν ότι έχει λίγο περισσότερο αέρα. Σε γενικές γραμμές, είναι κάπως επικίνδυνο να περάσει κανείς σε μικρή απόσταση από απότομη σταβέντο στεριά, γιατί ο άνεμος που σηκώνεται από πιο νωρίς για να την περάσει μπορεί να έχει μιρκότερη ένταση ή να παρουσιάζει φαινόμενα αναστροφής. H “Ωκύαλος-BMW” που έμεινε πιο κοντά σε αυτή τη διαδρομή έδειξε ότι δεν υπήρχε λόγος ανησυχίας. Ο άνεμος, φτάνοντας τα πρώτα σκάφη νότια της Καλύμνου ανέβηκε σε ένταση και γύρισε δεξιά, με αποτέλεσμα τα σκάφη να ταξιδεύουν κατάπρυμα. Όμως, κάπου εκεί ξεκίνησαν τα προβλήματα για τον μπροστινό κομμάτι του στόλου. Ο Ωκύαλος ξαφνικά καράντιασε. Αντίθετα το “Atalanti IX”, στα 150 μέτρα δυτικότερα πέρασε χωρίς αρχικά να κόψει ταχύτητα, κατευθυνόμενο προς την ακτή της Κω. Αντίθετη επιλογή έκανε ο Άνεμος, του Βαγγέλη Καρεγεωργίου, ο οποίος κρατήθηκε κοντά στην Κάλυμνο. Αν και αρχικά φάνηκε ως καλή επιλογή, στο τέλος τους πρόδωσε. Τα IMX 38 που ακολουθούσαν βλέποντας μπροστά το καράντιασμα ορτσάρησαν και αυτά προς την ακτή της Κω. Την πιο συνεπή πορεία προς την στεριά κράτησε το σκάφος Modus Vivendi με κυβερνήτη τον Βασίλη Καραγεωργίου, το οποίο με αυτόν τον τρόπο κατέκτησε τη 2η θέση στην σειρά τερματισμού. Από τον στόλο των IMS πρώτο σκάφος τερμάτησε το Alpha Private Bank με κυβερνήτη τον Θ. Τσουλφά. Αν και στην γενική κατάταξη μάλλον πρέπει να έχουν προηγηθεί τα μικρότερα σκάφη, η «κανονιά» ήταν μάλλον μια ηθική αποζημίωση, για την απώλεια της πρώτης θέσης την τελευταία μόλις στιγμή. Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι ο Θοδωρής Τσουλφάς και το πλήρωμά του ήταν στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης μέχρι και την τελευταία ιστιοδρομία, όπου εκεί η αλλαγή του ανέμου του στοίχισε όχι μόνο την πρώτη θέση, αλλά και την έθεσε εκτός της τριάδας!

Στα ΟRC την «κανονιά» πήρε το σκάφος από τη Θεσαλλονίκη «Πλειάδες», ενώ ακολούθησε το σκάφος «Νότος». Όμως, την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης κατέλαβε τελικά ο γνωστός σε όλους τους ιστιοπλόους του Σαρωνικού Τάκης Πιτσάς με το σκάφος «Documento».

Σε γενικές γραμμές πάντως, εκτός από τα μεγαλύτερα σκάφη του IMS που την τελευταία στιγμή είδαν την επιτυχία να ξεγλυστράει από τα χέρια τους και κάποια σκάφη που υπέστησαν ζημιές, όπως σκισμένα μπαλόνια και μπουμ βανγκ, κατά τα άλλο όλοι ήταν ιδαίτερα ευχαριστημένοι καθώς η ιστιοδρομία ήταν γρήγορη με αποτέλεσμα τα σκάφη να μπορέσουν να απολαύσουν την όμορφη Κω. Σήμερα τοαπόγευμα θα γίνει η απονομή του πρώτου σκέλους, ενώ η Regatta θα συνεχιστεί αύριο με την διαδρομή από την Κω στη Σύμη.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Facebook
X
Threads